    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaz dzialki a wplata na konto
    Date: Fri, 29 Aug 2003 20:09:57 +0200

    | W najblizszym czasie zamierzam sprzedac dzialke, jednak klient zastrzegl
    | sobie, ze wolalby pieniadze przelac na konto po finalizacji umowy u
    | notariusza a nie wiezc walizki pieniedzy przez pol polski. I mam w zwiazku
    | tym pytanie: czy w umowie notarialnej moze pojawic sie zapis, ze
    | wlascicielem dzialki zostaje pan x po wplynieciu pieniedzy na moje konto
    do
    | 3 dni.

    Nie może.

    | A moze weksel??

    Bez sensu. To lepiej w akcie natarialnym oświadczenie, że zapłaci przelewem
    do dni dajmy no to 3. Ale wówczas będziesz mieć jedynie roszczenie o
    zapłątę, bo działka i tak przejdzie na niego.

    Albo proponuję, by gość zgromadził te środki na swoim koncie i wręczył Ci
    czek potwierdzony przez bank. W PBH PBK potwierdzenie czeku kosztuje chyba
    50 zł, więc to przy wartości działki nie jest wiele. Pozostałe banki pewnei
    nie mają wyższych opłat. W chwili podpisania aktu notarialnego nabywca
    podpisze i wręczy Ci czek. Jeśli będzie on potwierdzony do odpowiedniej
    kwoty (może być więcej, ale nie mniej), to bank tym samym gwarantuje jego
    wypłatę. A to już bardzo poważna gwarancja.

    Pozostanie wówczas ewentualnie prowizja Twojego banku od tzw. inkasa obcego
    czeku, albo potrzeba, byś to Ty udał się do miescowego oddziału jego banku.
    To warto rozważyć, bo przy większej kwocie to może być kłopot. Może facet ma
    kilka kont, więc mógłby to być czek Twojego banku?