  • Data: 2009-03-13 19:54:20
    Temat: Re: "Sprzedam nerkę" [CROSS POST]
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Koziołek" napisał w wiadomości

    > nie mozesz tego przyjac
    > w polsce nikt nie wytnie, nie amputuje, nawet nie dokona wazektomii, czy
    > jak sie to tam nazywa, czyli podwiazania jajnikow, czy przeciecia
    > nasieniowodow, jest to nielegalne,

    W Polsce nie można tego dokonać ze względu na okaleczenie człowieka,
    a nie ze względu na niemożność usunięcia jednego z organów:

    Art. 156. § 1. Kto powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu w postaci:

    1) pozbawienia człowieka wzroku, słuchu, mowy, zdolności płodzenia,

    2) innego ciężkiego kalectwa, ciężkiej choroby nieuleczalnej lub
    długotrwałej, choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby
    psychicznej, całkowitej albo znacznej trwałej niezdolności do pracy w
    zawodzie lub trwałego, istotnego zeszpecenia lub zniekształcenia ciała,

    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    Niestety zarażanie ludzi chorobami psychicznymi,
    które również prowadzą do kalectwa (jak np anoreksja
    - czyli niezdolność do pracy, lub homoseksualizm - czyli niezdolność
    do posiadania potomstwa w związku) nie jest zagrożone żadną karą.

    > zamiast tak komplikowac sprawe, powinienes po prostu zadac pytanie, czy
    > jedzenie ludzkiego miesa jest w polsce legalne, oczywiscie pozyskanego
    > nie w drodze przestepstwa

    Niektórzy sobie obgryzają skórki. :)

    --
    Pozdrawia Marek