  • Data: 2020-09-18 20:38:05
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.09.2020 o 09:24, ąćęłńóśźż pisze:

    > Wywalili go, bo procedura nie przewiduje legitymowania w pojeździe, czy
    > wywalili go jako zbrojne bijące serce MPK?
    > Czy jak legitymują w pociągu, to też wywalają na najbliższej stacji?

    Trzeba by było zapytać policjantów interweniujących, ale gdybym to ja
    musiał wyjaśniać, to zastosował bym następującą konstrukcję prawną.

    Przewoźnik ma regulamin. Regulamin jest częścią umowy. Kupując bilet i
    wsiadając do pojazdu niejako godzisz się na ów regulamin. Tak, wiem, że
    mało kto to czyta. Tak, wiem, ze mamy tu wątpliwości, czy zakaz wożenia
    hulajnogi ma sens. Ale regulamin jest i zabrania.

    Zgodnie z art. 23 Ustawy Prawo Przewozowe przewoźnik miał prawo odmówić
    przewiezienia hulajnogi uznając ją za niebezpieczną. Reprezentuje go
    motorniczy / kierowca, a ten mógł odmówić przewozu. Taki regulamin jest
    - moim zdaniem - przepisowym porządkowym, o którym mowa w art. 54 kw.
    Zatem siedzący z uporem w tramwaju operator hulajnogi popełniał opisane
    tam wykroczenie jako czyn ciągły.

    Przybyły na miejsce patrol napotkał popełniającego wykroczenie. Próbował
    go nakłonić do zaprzestania, ale wobec oporu użył ŚPB. Co mógł innego
    zrobić? Nic nie wskazywało na to, że w dającej się przewidzieć
    przyszłości operator hulajnogi sam wysiądzie.

    Gdyby mój pomysł z art. 54 spotkał się z oporem, to mamy jeszcze "worek"
    w art. 51 kw - inny wybryk zakłócający spokój publiczny.

    --
    Robert Tomasik