  • Data: 2020-09-18 17:16:11
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla mnie istotnym w tym układzie było, że co do zasady nie da się
    > jednoznacznie wykazać, że każde udostępnienie AED zakończy się sukcesem
    > w postaci uratowania ofiary, a każde nieudostępnienie zgonem. Nazywa się
    > to to w prawie "ciągiem przyczynowo-skutkowym". W tym konkretnym,
    > przypadku przykładowo, pomimo nieudostępnienia AED - z tego co wiadomo -
    > ofiara żyje. Bo gdyby takie przełożenie było, to jeszcze można by było
    > kombinować usiłowanie nieumyślnego zabójstwa czy ciężkiego uszkodzenia
    > ciała.

    Powiem wiecej - spora część resuscytacji kończy się zgonem (jak nie
    większość). I co w związku z tym?

    > Nie jest Piotrze zabawne, że próbujesz forsować ukaranie karne ratownika
    > w sytuacji, gdy nie ma przepisu karnego. Dziennikarze dokładnie tak samo
    > zrobili. Napisali artykuł, ale nikt się nie zastanowił, nawet ne zająkną
    > na temat tego typu wątpliwości. Teraz wiemy, że ratownika raczej za nic
    > nie skazali.

    Tego akurat nie wiemy. A szkoda. Przyznam, że mam do siebie pretensję,
    że wtedy nie złożyłem zawiadomienia. Ale miałem wtedy na głowie inne
    sprawy a i mniej oblatany byłem. Teraz poszłoby zawiadomienie podpisane
    epuapem.

    > Upłynęło sporo czasu i raczej już tego nikt nei zrobi. Jak
    > oceniasz szanse na wygranie przez niego sporego odszkodowania za
    > zniesławienie? Bo ja całkiem dobrze.

    Słabo. Chyba że napisali nieprawdę.

    > A powinni. Był artykuł. Jak widać Prokurator też miał wątpliwości i
    > warszawska Policja, skoro na chwilę obecną dziennikarze nie mogli się
    > pochwalić swoim sukcesem polegającym na ukaraniu krnąbrnego i
    > nieetycznego ratownika.

    Obstawiam po prostu że prokurator nie czytał gazet. A policji - a po co
    mają sobie proste życie komplikować?
    --
    Shrek