  • Date: Sun, 29 Oct 2006 20:17:34 +0100
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa zameldowania

    On 2006-10-29 20:04, BartekK wrote:

    > To wytłumacz to dziumdziom w opolskim urzędzie "meldunkowym" które
    > żądają obecności osobistej lub kompletu dowodów osobistych _wszystkich_
    > współwłaścicieli lokalu/domu do zameldowania lokatora (czasowego! na
    > rok). Na pytanie "a na jakiej podstawie" daja odpowiedz "na podstawie
    > ustawy o ewidencji ludności, nie jesteśmy poradami prawnymi i prosze
    > sobie poszukac samemu".

    Nic nie tłumacz nigdy urzędnikom, po prostu złóż na piśmie wniosek i
    oczekuj odpowiedzi -- muszą przyjąć i udzielić odpowiedzi na piśmie wraz
    z podstawą prawną. Żaden kodeks postępowania nie przewiduje procedury
    odmowy wykonania czynności urzędowej na piśmie.
    A za "komplet dowodów osobistych _wszystkich_ współwłaścicieli" to
    urzędniczki należałoby natychmiast zwolnić!

    > Moi rodzice sa wlascicielami, ja mieszkam tu od urodzenia, i nijak nie
    > moge zameldowac mojej narzeczonej, bo w godzinach urzedowych moja matka
    > pracuje a ojcu nie zawsze sie chce gdzies wyjsc...

    Niech rodzice zawrą z narzeczoną umowę użyczenia na piśmie. Wtedy ona
    będzie mogła zameldować się na podstawie tej umowy nawet na stałe. Nie
    daj się zbyć urzędniczkom, każdej odmowy wymagaj na piśmie, jak nie
    chcą, złóż komplet dokumentów na biuro podawcze/kancelarię/przez pocztę,
    niech się pogimnastykują z negatywną odpowiedzią z podstawą prawną.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,