  • Data: 2008-06-02 14:39:42
    Temat: Re: Sprawa serwisu napisy.org
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > No to ściśle: do 2000 r. okres ten wynosił lat 50, dopiero od 22 lipca
    > 2000 r. został przedłużony. Największe cuda dotyczyły utworów, do których
    > prawa 'odżyły'.

    I co np. jak ktos wzial sie za wydawanie utworow z okresu 1930-1950?
    Zainwestowal, zaryzykowal. I co teraz? Zostal zaorany, czy tez moze
    zadac odszkodowania od Sejmu RP? Pytam serio, bo nie wiem, czy doszlo
    do takich przypadkow. I teraz futurologia: data kluczowa wyciskana przy
    kazdej okazji przez USA jest rok 1930, czyli data szerszego wejscia
    na rynek filmow dzwiekowych. Zalozysz sie, ze w przyszlym roku data
    ochrony zostanie wydluzona do co najmniej osiemdziesieciu lat? :)
    A wiesz dlaczego? Bo wygaslaby ochrona dla 'Przeminelo z wiatrem',
    najstarszego ciagle eksploatowanego hitu kinowego. I tak to bedzie
    sobie plynelo pod amerykanskie dyktando.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek