  • Data: 2008-06-02 20:57:48
    Temat: Re: Sprawa serwisu napisy.org
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1rmqqx446jp34.1tpjfp7fjduvq.dlg@40tude.net...

    > Dlaczego?

    Przykładowo z tego powodu, że organizacje zarządzające prawami autorskimi
    zbierają haracz od producentów płyt CD, DVD czy nagrywarek. W ten sposobu
    domyślnie wyrażają zgodę na kopiowanie utworów na własny użytek. Uważam, że
    powinno być zakazane sprzedawanie nielegalnych kopii, a nie ich posiadanie,
    bo to nie ma sensu. Zwłaszcza by złożoności problemów prawnych związanych z
    prawem autorskim, które powodują, że choćbyś nie wiem co wymyślał, to
    zawsze coś się tam coś u Ciebie znajdzie.

    Tu już trzeba by było grubszą rozprawkę walnąć na ten temat wychodząc od
    zasad prawa karnego. generalnie ustawodawca reprezentując poglądy wyborców
    teoretycznie powinien za czyny zabronione uznawać to, co rzeczeni wyborcy w
    większości za takie uważają. Ciekawe, czy gdyby zrobiono referendum, to
    większość byłą by za ściganiem tych kopiujących mp3 od kolegi. Wątpię i to
    w mojej ocenie jest wystarczający argument za jasnym i wyraźnym zniesieniem
    zakazu. Jasnym, bo to w zasadzie nie podlega ściganiu, ale jest tak
    zakręcone w ustawie, że do końca nie wiadomo.