  • Data: 2008-06-02 14:49:23
    Temat: Re: Sprawa serwisu napisy.org
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 02 Jun 2008 12:31:48 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Nie, powiedziałem, że nie można oceniać charakteru po nazwie. Przeczytaj
    > ten nieszczęsny art. 23 ust. 2 pr.aut. i sam zauważysz, że przepis mówi
    > o tym i) z jakiego utworu można w ten sposób korzystać ii) z jakiego
    > źródła może on być iii) kto może w ten sposób z niego korzystać iv) jaki
    > jest sposób korzystania.

    odnosząc się do całego art.23.

    i) "(...) z już rozpowszechnionego utworu (...)"
    - pamiętać należy o programach i projektach architektonicznych
    ii) nic tam o tym nie ma ... :(
    iii) "(...) krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności
    pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego (...)"
    iv) "(...) w zakresie własnego użytku osobistego (...)"

    czyli dozwolenie korzystania z utworu w ramach dozwolonego użytku nie
    zostało uzależnione od tego skąd pochodzi utwór. Ani pa ani kk nie mówi o
    karaniu za korzystanie z nielegalnego utworu (za wyjątkami).

    R.
    R.