    From: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa prezesa "Odry" Szczecinskiej (z psp)
    Date: Mon, 12 Aug 2002 20:33:33 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@as.zetosa.com.pl

    "Jdr" <j...@w...net> wrote in message
    news:67R59.974$eX4.12746@newsfep3-gui.server.ntli.ne
    t...
    > Podaje na te liste posting oryginalny autora z pl.soc.polityka,
    > ktorego wlasciwsze miejsce jest chyba na tej grupie.
    > Prawnicy internetowi tez maja swoj zawodowy punkt widzenia
    > na te sprawe.
    >
    > Jaki?

    Na bokuna: to jest niedorozwinięty czubek - nie jestem jednak psychiatrą,
    więc się nie będę wypowiadał na ten temat.

    Jednak w tym wypadku bokun nie reprezentuje poglądów tylko swoich, ale i
    części społeczeństwa - w szczególności tej starszej i słabo wykształconej,
    która przyzwyczajona została do takiego właśnie rozwiązywania problemów -
    prezes dokonał malwersacji więc należy go powiesić. Jest tu jedno "ale":
    skoro kara śmierci za przestępstwa finansowe, to jaka kara za morderstwo?
    Jaka kara za wielokrotne morderstwo? Jaka kara za ludobójstwo i zbrodnie
    przeciw ludzkości? Dwukrotna kara śmierci?

    Poza tym tak na prawdę nie wiadomo co dzieje się w Odrze. Czy uwierzycie w
    to, że prezes działa na szkodę zakładu, którego jest współwłaścicielem?
    Czyli że działa na własną niekorzyść? Fakt jest taki, że pracownice nie
    dostają wynagrodzeń, co jest tragedią. Tylko nikt poza zarządem spółki nie
    zna prawdziwej przyczyny. Ani stoczniowcy, ani pracownice.

    Pod względem prawnym sytuacja jest jasna: osoby które zaatakowały prezesa
    popełniły przestępstwo i powinny zostać za nie ukarane. Patrząc na praktykę
    sądów w tym zakresie i ich prawdopodobną wcześniejszą niekaralność dostaną
    zapewne jeden rok w zawieszeniu na trzy. Brak zastosowania tymczasowego
    aresztowania też nie budzi zastrzeżeń (jak widać sąd jest niezależny od
    politycznych nacisków, co bardzo cieszy).

    Ważne jest tutaj to, że Państwo nigdy nie może sobie pozwolić na samosąd.
    Czym się to kończy w sytuacji ekonomicznej jaka ponuje obecnie - to każdy
    wie: wystarczy zapoznać się z historią.

    Pozdro
    MAX