  • Data: 2007-05-18 11:51:06
    Temat: Re: Sprawa o jaskółki - help(?)
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Danielle Ploch napisał(a):
    > Na korytatrzu jaskółki nie robiły nic złego ani nam (bo szczątki gniazda,
    > które zostało zniszczone wbrew prawu znajdują się nad naszymi drzwiami, nie
    > sąsiadów) ani tym bardziej sąsiadom. Na odchody była specjalnie po to
    > rozkładana gazeta i zawsze na korytarzu było czysto. jaskółki były już w
    > zeszłym roku, więc wiemy, z czym się to wiązało.

    Są ludzie (w tym ja), którym towarzystwo jaskółek nie odpowiada, bo:
    - hałasują
    - latają po korytarzu, przez co można nieprzyjemnie zderzyć się z takim
    ptaszyskiem
    - brudzą

    Obesrana gazeta wywołuje takie same doznania estetyczne, jak obesrana
    wycieraczka czy też podłoga, więc argument z wystawianą gazetą do mnie
    nie trafia. Czy ty chciałbyś, abym pod twoimi drzwiami kładł gazetę i
    pozwalał na niej srać mojemu psu?

    > Poza tym, chyba nie przemocą powinno się rozwiązywać takie problemy, prawda?

    A czym? Wysłać delegację do jaskółek? Na pewno ktoś zauważył pierwszy
    etap budowy gniazda i wtedy można płoszyć ptaszyska, utrudniać dostęp
    itp. ale twoja mama postanowiła pomóc jaskółkom w założeniu gniazda.
    Wyśmienity pomysł :/

    > Jeśli chce się czemuś zapobiec, to zapobiega się temu wcześniej, a nie w
    > trakcie, bo wtedy jest już za późno, czyż nie?

    Może i tak. Może i sąsiedzi powinni się przemęczyć z tymi cholernymi
    jaskółkami, ale psy to chyba będą wyprowadzane na waszą wycieraczkę. W
    społeczeństwie trzeba potrafić zgadzać się na kompromisy- żaden miłośnik
    przyrody nie ma prawa narzucać swojego podejścia do ptaszysk innym
    współmieszkańcom!

    P.S. Odpisuj pod cytatem i wstawiaj na początku wrotki.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl