    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa o alimenty
    Date: Mon, 27 Nov 2006 13:55:51 +0100

    Artur Drzewiecki napisał(a):

    > Zazwyczaj jest zwalniana, czyli płaci Skarb Państwa.

    Nie. Za badania najczęściej płaci pozwany. A w takim wypadku nawet
    zwolnienie od kosztów sądowych nie zwalania od obowiązku zwrotu kosztów
    stronie przeciwnej.

    > Dlatego też w większości krajów Europy (np. Niemcy, państwa
    > skandynawskie) jest przyjęta zasada, że kobieta może tylko _raz_ złożyć
    > taki pozew podając wszystkich "kandydatów".

    Jak na razie wymieniłeś 5-6 państwa na - nie wiem ile jest ich w
    europie, ale to na pewno nie większość :)
    I to że większość myśli jakoś, nie znaczy że większość ma racje.
    Zapewniam cię że w Niemczech i w Skandynawi są ludzie, którzy powołują
    się w swoich dyskusjach na nasze "genialne" rozwiązania w tym zakresie.

    > Podczas gdy w Polsce można pozywać, ile się chce facetów aż do skutku..
    > :-)

    Oczywiście, jak ktoś lubi.
    Ja znam faceta który sie procesuje z innym już parę lat, w zasadzie o to
    samo, wytacza proces raz na 3 miesiące, a jest tak cwany, że tak
    formułuje powództwo że nawet nie można odrzucić. Ale co z tego? Każdy ma
    konstytucyjne prawo do sądu

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam