  • Data: 2006-11-29 20:56:46
    Temat: Re: Sprawa o alimenty
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Drzewiecki napisał(a):

    > Dlaczego w Chinach?

    Bo tak jest w Chinach.
    http://www.china.com.cn/txt/2006-11/29/content_74244
    25.htm

    > Mamy tutaj do czynienia z dwoma równorzędnymi dowodami osobowymi:
    > - powódki, że spali ze sobą,
    > - pozwanego, że nie spali.
    > W takiej sytuacji sąd musi przyjąć wiarygodność jednego z nich.

    Zazwyczaj, żeby nie powiedzieć zawsze sąd dysponuje również innymi dowodami.

    > I jeśli nie ma ewidentnego dowodu materialnego, że nie mogli spać ze
    > sobą, to "bezpieczniej" jest przyjąć wiarygodność słów kobiety, bo w
    > razie czego badania genetyczne wykluczą ojcostwo. :-)

    Rozumiem, że nie wiesz o czym mówisz.
    Słyszałeś o tym, że nie ma przedsądów i wszystkie dowody ocenia się
    łącznie po ich przeprowadzeniu. Przed wydaniem wyroku sąd ocenia
    całokształt materiału dowodowego, co oznacza że w obecnych czasach ma
    już badanie DNA. A skoro tak to słowa kobiety i faceta nie mają
    najmniejszego znaczenia. Krótko mówiąc decyduje badanie DNA. I nie
    wmówisz mi że sąd wbrew badaniom DNA, przyjmie ojcostwo nawet gdy uzna
    że "kandydat" spał z daną kobietą. Wtedy uzna że domniemanie określone w
    art. 85 §1 krio zostało obalone.
    Więc w którym miejscu jest "bezpieczniej" i dla kogo?.

    > Chodziło mi o autora wątku, że ta kobieta nie musi "bawić się" w
    > szukanie świadków, że sypiali ze sobą, bo jej słowa i tak zostaną uznane
    > za wiarygodne.

    A mógłbyś jakoś uzasadnić swą światłą tezę, że jej słowa z góry zostaną
    uznane za wiarygodne? To bzdura.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam