  • Data: 2010-10-12 06:51:36
    Temat: Re: Spóźniona faktura
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.10.2010 08:31, mz pisze:
    > Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z fakturą
    > za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ? Czy jak faktura
    > przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?
    > Pozdrawiam

    Ja mam tak co miesiąc z VECTRĄ. Faktura przychodzi pocztą, na kopercie
    data nadania przeważnie albo jeden dzień przed końcem płatności, albo
    już po terminie. Jak ja otwieram kopertę to już prawie zawsze jest po
    terminie. Temat wałkowałem wielokrotnie z nimi, że nie będę płacił w
    terminie bo nie wiem ile, no i sobie tak płacę zawsze miesiąc później
    niż widnieje termin płatności. I w zasadzie nic złego się nie dzieje,
    miałem okazje kiedyś się przekonać jak działa procedura odłączania
    mediów w tej firmie, oraz windykacja - długa historia, ale generalnie
    nie robią nic jeżeli jest mniej niż 3 niezapłacone faktury. Jak jest
    więcej niż 3 to się im czerwona lampka włącza. Odsetek żadnych nikt mi
    nie naliczał. Za to jak zapłaciłem za ogrzewanie domu(ciepłownia) z
    chyba dwu dniowym poślizgiem to za kilka dni miałem list z informacją
    żeby uregulować odsetki...

    W zasadzie nie otrzymanie faktury nie upoważnia Cie do niepłacenia.
    Płacisz za wykonaną usługę, jeżeli usługa miała miejsce to należy się
    zapłata, nie ważne czy faktura jest czy nie ma. Inna sprawa w przypadku
    telefonu że nie wiesz ile masz zapłacić, ale podobno Ty masz obowiązek
    się tego dowiedzieć, np zadzwonić do nich i się zapytać. Tak wyczytałem
    i tak mi mówili na infolinii w vectrze. Ja to olałem i czekam aż
    przyjdzie, potem się zastanawiam kiedy zapłacić.