eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych › Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą naprzejściu dla pieszych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.ceti.pl!not-for-mail
    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spotkanie samochodu z rowerzystą naprzejściu dla pieszych
    Date: Tue, 16 May 2006 10:25:03 +0000 (UTC)
    Organization: CETI S.C. (Krakow, Poland)
    Lines: 47
    Message-ID: <s...@t...ceti.pl>
    References: <4461ad93$0$22590$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <e3sekb$qpg$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <qaylkeq7kxmb$.1xxxjafh2fvxs$.dlg@40tude.net>
    <e3sgus$1eq$1@n66.ultimo.pl> <w...@4...net>
    <s...@9...acn.waw.pl>
    <e3vv8a$pdh$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <e49rj4$kic$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <4...@n...home.net.pl>
    Reply-To: j...@c...pl
    NNTP-Posting-Host: tau.ceti.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: alfa.ceti.pl 1147775103 41186 62.121.128.11 (16 May 2006 10:25:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@t...ceti.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 May 2006 10:25:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:387983
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 15 May 2006 21:49:17 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jacek Osiecki wrote:

    >> pozostaje przejście dla pieszych. Po kiego rowerzysta ma zsiadać z roweru,
    >> jeśli może bezpiecznie przejechać? Tyle że powinien przejechać z rozsądną
    >> prędkością...

    > ...czyli? (wypowiedź uzasadnij)

    Taką, aby dać szansę kierowcom by go zauważyli. A może wolisz nie zmieniać
    obecnych regulacji i obowiązkowo zsiadać z roweru? :)
    A co do rozsądnej prędkości - skoro to przejście dla pieszych, to po prostu
    prędkość przeciętnego piechura (poniżej 10km/h). Nie jest ściśle zdefiniowana,
    tak samo jak nie ma ścisłej definicji pojęcia "zachować szczególną
    ostrożność".

    >> Problem pojawia się nie tylko przy zielonej strzałce, ale przy wszelkich
    >> skrzyżowaniach z sygnalizatorami ogólnymi (nie kierunkowymi).
    > Stąd jestem zwolennikiem S-3

    ... które to S-3 czasami jest przydatne, a czasami w bardzo wyraźny sposób
    utrudnia ruch pieszych i samochodów, wydłuża oczekiwanie na zmianę świateł
    i tworzy korki. Tak samo postawienie jakichkolwiek sygnalizatorów sprawia
    że tworzą się korki - po prostu taki jest koszt regulowania ruchem by
    wszystko było bezpiecznie i nikt nie musiał myśleć :)

    A że da się i bez świateł - proszę: http://www.semtex.pl/artykul.php?id=1991

    :)

    > [ciach]

    >> zezwolenie. Może policja zamiast stać za krzakiem i łapać za przekroczenie
    >> 50km/h na trzypasmowej szosie powinna się skupić na takich mniej efektownych
    >> a za to ważniejszych dla bezpieczeństwa sytuacjach?

    > Niestety takie propozycje to jak rzucanie grochem o ścianę.
    > Drogówka specjalizuje się w radarach.

    ... w dodatku nie tam gdzie jest niebezpiecznie tylko tam gdzie można sobie
    szybko dorobić :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1