eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpotkanie samochodu z rowerzystą na przejściu dla pieszych › [OT]Re: Spotkanie samochodu zrowerzystą naprzejściu dla pieszych
  • Data: 2006-05-16 16:52:22
    Temat: [OT]Re: Spotkanie samochodu zrowerzystą naprzejściu dla pieszych
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    [....]
    > Czasem wolno, a wtedy, gdy niewolno, to na ulicy i tak nikt
    > nie przestrzega przepisów, w tym tego kluczowego o ograniczeniu
    > prędkości do 60km/h (50?), więc w obecnej sytuacji zakaz jazdy po
    > chodniku jest kompletnie bez sensu.

    Ostatnio jechałem na trasie Świecko - Lublin - czyli prawie cała Polska
    w szerz. Jako że mi się strasznie nie śpieszyło, postanowiłem jechać
    oryginalnie - prawie zgodnie z przepisami (czyli nie szybciej niż
    ograniczenie + 15km/h)

    :). Przez całe bite 12 godzin tylko dwa czy trzy samochody mnie nie
    wyprzedziły.

    Wniosek:
    - prawie nikt nie przestrzega przepisów (oprócz tych dwóch trzech
    samochodów - bo ja jechałem jednak permanentnie przekraczając prędkość).

    - jakby zaostrzyć przepisy - nikomu by to nie przeszkadzało - bo i tak
    nikt tego nie przestrzega.

    Gdyby tak postawić na trasie chociaż kilka fotoradarów, który by cykał
    za *każde* przekroczenie prędkości (a nie tylko o 100km/h), tak żeby
    niemożliwa była jazda ograniczenie+troche przez całą Polskę bez
    zarobienia mandatu

    - fotoradar na ruchliwej trasie zwróciłby się w parę godzin
    - ludzie by zauważyli że są jakieś przepisy - często bzdurne, i wtedy
    mieliby większą motywację żeby coś wymusić na rządzących. Albo zmianę
    przepisów, albo poprawę warunków na drodze.

    p. m.