eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne. › Re: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne.
  • Data: 2002-05-14 07:40:39
    Temat: Re: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 May 2002, Leszek wrote:
    [...]
    >+ > na podatnikach pieniadze.
    >+
    >+ Ale czy to Ty chciałeś o tym decydować?Osobiście?
    >+ Demokracja polega na tym że decydujemy o tym pośrednio

    Ja w kwestii formalnej: *demokracja pośrednia* polega na tym...
    Demokracja bezpośrednia działała (chyba niezgorzej) np.
    w starożytnej Grecji, a dla odmiany dzisiejsze czasy dają
    techniczne możliwości żeby dało się ja *również* zastosować.

    Nie, nie twierdzę że byłby to najlepszy możliwy pomysł.
    Choć... z drugiej strony...

    >+ przez swoich
    >+ przedstawicieli.Przedstawiciele ci zostali wybrani w wolnych
    >+ wyborach.Do kogo masz pretensje ? Przecież to Ty i ja ich wybraliśmy.

    Znaczitsja, jakby obowiązywały równe zasady wyboru to wyszłoby
    tak 0,0000325 przedstawiciela na łeb (wyborczy), a ponieważ jest
    próg - to owa "wyborczość" jest taka sobie, czyli żadna ? ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd