  • Data: 2011-09-10 11:47:14
    Temat: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Znaczy jak ktoś niesie swoje śmieci do śmietnika to popełnia
    > wykroczenie?
    > Przyznam że nie wiedziałem, acz wiem że p.posłowie są zdolni.

    Piszę z głowy - ten transport to raczej między posesjami jest, a nie w
    obrębie.

    > Jest jeszcze jedna wersja: transport swoich śmieci nie łapie
    > się pod treść o której piszesz.
    > Wziąłeś to pod uwagę?

    Nie :)

    Ale z szybkiego skanu ustawy wychodzi mi że to też nie jest takie proste:

    Art. 28. 9. Uzyskanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1,
    nie dotyczy wytwórcy odpadów, który zbiera wytwo-
    rzone przez siebie odpady w miejscu ich wytworzenia
    lub transportuje wytworzone przez siebie odpady.

    - i tutaj masz rację. Ale jest też np:

    Art. 25. 6. Prowadzący transport odpadów komunalnych
    jest obowiązany dostarczyć je do miejsc odzysku lub
    unieszkodliwiania wskazanych w zezwoleniu na pro-
    wadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów
    od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 7
    ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzy-
    maniu czystości i porządku w gminach.

    - i na pewno jeszcze kilka innych z których co najmniej bezpośrednio
    wynika to, że wytwórca odpadów może je przekazać tylko określonemu
    zbiorowi odbiorców (zbierającym, wybrane typy odpadów osobom prywatnym
    "na podpałkę" etc.)

    Tomek