    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Smiac sie czy placic?
    Date: Tue, 28 Dec 2010 02:58:56 -0000

    ?>> Widac, ktos baze odgrzebal i na zasadzie a moze sie uda:)

    > a zwrociles uwage na taki drobny szczegol jak to, ze w tej sprawie
    > zapadl wyrok sadu - komornik nie jest instytucja rozpatrujaca sprawy
    > merytorycznie - jesli jest wyrok sadu to komornik prowadzi egzekucje i
    > juz. Nie wnika czy byly jakies umowy, czy ktos zbieral kwiatki, nie
    > wnika nawet czy roszczenie bylo przedawnione (bo to bada sad jedynie
    > na wniosek dluznika)...

    Alez zwrocilem na to uwage i tak:
    Do sadu wystapilo PKP, ktore otrzymalo od sadu zgode na sciaganie dlugu,
    poniewaz z komornikiem sprawa mogla by sie pewnie ciagnac lub zaszly inne
    sytuacje, to PKP sprzedalo dlug jakies firmie windykacyjnej, PKP dostalo
    kase, wyrok sadu sie skonsumowal:)) ze tak to nazwe. Teraz firma
    windykacyjna by dostac kase od dluznika musi miec z nim umowe!
    Jakis rachunek, podpisany przez dwie strony. I gdzie tu miejsce na
    komornika? Wyrok sadu zapadl w sprawie dluznik PKP a nie firma windykacyjna
    dluznik.
    By bylo prosciej, ktos zalega ci pieniadze, za pozyczke, i nie ma z czego
    oddac, znajduje sie wiec inna osoba ktora mowi, ja ci za niego oddam a on
    bedzie mi wienn - czy dluznik bedzie mial w takim przypadku obowiazek
    zaplacic tej osobie ktora dobrowolnie ci za niego oddala?
    W takiej formie, mozna by na kzzdego obywatela naslac komornika:) i to jak
    prosto!