  • Data: 2010-12-29 07:04:06
    Temat: Re: Smiac sie czy placic?
    Od: "pmlb" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:ifc91l$u9u$2@news.onet.pl...

    > Tak, to się nazywa cesja wierzytelności i może się odbyć bez zgody
    > dłużnika.

    Zgoda, tylko w takim wypadku wierzytelnosc jest juz w strone firmy
    windykacyjnej a nie PKP.
    I to firma windykacyjna musi wystapic do komornika.
    Naturalnie,nie wiem jak to dziala dokladnie w polsce ale w UK napewno tak to
    dziala, ze firma windykacyjna tak naprawde nic nie moze zrobic. Nawet
    komornik w przypadku dlugu prywatnego nie moze wiele zrobic (nie sforsuje
    zamkow, nie dostanie policji do asysty) Firma windykacyna na wlasne ryzyko
    przejmuje dlug, zgoda dluznika na splate oznacza zawarcie umowy, jednka
    kiedy dluznik nie wyrazi zgody np.poprzez pisemne wezwanie widykacji do
    przedstaienia umowy i rachunku to sprawa upada, lub w przypadku braku
    reakcji dluznika.
    Podejrzewam, ze w Polsce w ramach UE bedzie bardzo podobnie, tylko sie o tym
    glosno nie mowi:)
    Ja widzialem tez przyklad, gdzie firma windykacyjna napisala pismo,
    pierwsze, ze jest to pismo przed sadowe:)))
    Poniewaz to bylo mojego kolegi sprawa tpsa z rzygnacja z uslugi. Mialem
    zamiar tez im odpisac, zaznaczajac, ze to pismo przedsadowe:)
    Tak realnie myslac, to windykacja nic nie zrobi, jedyne co zrobi to
    zastraszy i albo sie kos zlamie albo nie.

    > Na każdego dłużnika. Tak, można nasłać komornika. Co w tym dziwnego?

    Ano to, ze mozna to zrobic celowo w konkretnym przypadku. Zrobic dlug komus
    jest bardzo latwo.
    I w takim ustawodastwie, latwo mozna przejmowac majatki:)
    Temat mnie zainteresowal, wiec troche poczytam:)