    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śluby kościelne po 46 roku -nielegalne ;)
    Date: Sun, 16 Dec 2007 14:52:08 +0100

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 16 grudzień 2007 14:44
    (autor Any User
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk3a4i$2pe4$1@opal.icpnet.pl>):

    > A powiedz, w jaki sposób miałaby się wówczas odbywać weryfikacja stanu
    > cywilnego na potrzeby różnych czynności, np. dopuszczenia współmałżonka
    > do pacjenta w szpitalu, czy poinformowanie go o jego stanie zdrowia?
    >
    > Bo gdyby zlikwidowano instytucję małżeństwa państwowego, to należałoby w
    > celu realizacji takich przepisów stworzyć cały szereg różnych procedur
    > dla obywateli różnych wyznań. Masz na to jakiś lepszy pomysł?

    To znaczy widzisz, jeśli te procedury są potrzebne, to należało by je
    uprościć. Np. do takiego stanu mniej więcej jak spółka cywilna. Jak
    rozwiązywałem spółkę, to poszedłem, zgłosiłem i alles. A małżeństwo to
    strasznie formalistyczny pomiot. Np. chcę je rozwiązać, żona chce... A i
    tak będzie jakiś debilny urzędas łaził i marudził i sprawdzał czy naprawdę
    pożycie nam zanikło. A co on mi do łóżka włazi? Może nam pożycie nie
    zanikło, a zanikła chęć spółki cywilnej?

    Małżeństwo w prawie to połączenie spółki z masą naleciałości katolickich.
    Nie wiem dlaczego np. mogę mieć spółkę na 3 osoby a małżeństwa nie, skoro
    moja wiara dopuszcza do 4 żon? Może chcę, żeby wszystkie 4 były informowane
    o moim stanie zdrowia?

    Wg mnie to należy odseparować. Spółka na zasadach zbliżonych do sc w prawie
    i ślubowanie w kościołach/meczetach/gdzie-kto-lubi. Nie wiem czemu państwo
    i prawo wymuszają na mnie spółkę z żoną aż do śmierci i ślubowanie tego? A
    może ja chcę się ożenić na 5 lat, a potem zmiana?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl