    From: "bazyli4" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.hum.polszczyzna
    Subject: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Date: Sun, 31 May 2009 14:32:42 +0200

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5a6830c0-5068-40e2-94aa-963a8b3380c8@f16g2000vb
    f.googlegroups.com...

    > Skoro sie go nie uzywa to jest niedobre, tak tlum zdecydowal, a za
    > tlumem potwierdzaja to tez jezykoznawcy i slowniki. :P Podawanie
    > analogii z innymi uzywanymi slowami nie ma sensu, bo tych innych sie
    > uzywa powszechnie i codziennie, a tego nie.

    Skoro Ty go nie używasz, nie znaczy, że jest nieużywane. Z tego, że tłum nie
    używa matematyki powszechnie i codziennie nalezy wyciągnąć wniosek, że
    matematyka jest be i po co jej uczyć w ogóle? Nie moja wina, że nie
    potrafisz dotrzeć do ludzi ani znaleźć użyszkodników słowa 'dokonywa'. Ja
    znalazłem... specjalnie nie musiałem szukać... każde ze słów ma swoją
    historię, która się za nim ciągnie, jeśli jej nie znasz, to i słowo Ci
    przeszkadza... ale konotacje słowa 'dokonywać' są dla mnie dość rozległe
    więc mi słowo nie przeszkadza. Swoją droga dopiero w tej dyskusji spotkałem
    'kwit mazalny'. Nawet się nie zdziwiłem, choć zanim zrozumiałem jego
    znaczenie, myślałem, że to dziwaczna nazwa druków samokopiujących na
    przykład... poruszając się na poziomie słownika złożenie 'kwit' i 'mazalny'
    nic mi nie mówi... wręcz 'mazalny'to niepotrzebne dziwo jakieś... ale
    fajne... rzadkie... może dlatego tym cenniejsze dla mnie...

    Pzdr
    Paweł