  • Data: 2007-04-28 18:37:48
    Temat: Re: Skradziona licencja
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kędziak <a...@e...com> writes:

    > Kopia zapasowa nośnika i zainstalowny program to 2 różne rzeczy
    > i to nie umowa licencyjna ale ustawy i rozporządzenia to
    > rozstrzygają.

    To jest wersja International, licencja obejmuje wszystkie kraje
    świata. To, że akurat z polskim prawem to się nie zgadza (a moim
    zdaniem jak najbardziej się zgadza, ale to inna sprawa), o niczym
    nie stanowi, a w szczególności nie stanowi o niepoprawności samej
    licencji.

    > A kto powiedział, że licencje (szczególnie Microsoftu) są zgodne
    > z prawem a ich zapisy zobowiązujące ? :)

    Ja na przykład. Jeśli nie z polskim, to co najmniej z amerykańskim :)

> [...]
    > jednocześnie z programem (jak nie masz orginału to używasz kopii...)
    > - wykonujesz kopię instancji lub nośnika. (domyślam się, że masz
    > kopię nośnika)
    > 2. Dekompilować program (odzyskać kod źródłowy)
    > 3. Obserwować. badać i testować program (np zabezpieczenia itd)
    >
    > Tych 3 praw żadna umowa licencyjna Cię pozwabić nie może (patrz niżej
    > dlaczego).
    >
    > Przeczytaj 3 razy punkt 1.
    >
    > P.S. jakiekolwiek zapisy w umowie licencyjnej niezgodne z aktem
    > prawnym wyższego rzędu (a wyżej od ustawy nie można) są NIEWAŻNE.

    Całkiem możliwe, tylko że ja tej licencji nie nabyłem w Polsce, więc
    pod polskie prawo ona nie podlega.

    > Czyli wszelkie dyrdymały o tym, że programu X nie można dekompilować
    > to zwykły chwyt w dodatku bez żadnego pokrycia.

    To, co Pan powyżej napisał na temat dekompilowania programu, to moim
    zdaniem nieprawda. Inżynieria odwrotna jest niezgodna z prawem. Co
    do kopii zapasowej, to -- jak to się mówi -- 'na dwoje babka wróżyła'.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl