  • Data: 2010-04-28 10:21:08
    Temat: Re: Sklep żąda PESEL
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 28, 11:25 am, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Witam
    >
    > Jest sobie sklep, który przez Internet sprzedaje wiatrówki osobom
    > pełnoletnim. W celu weryfikacji tej pełnoletności wymaga podania
    > numeru PESEL.
    > Czy taki sobie zwykły sklep może gromadzić tak wrażliwe dane
    > osobowe, jak przypuszczam bez odpowiedniego zezwolenia?
    > Wiem, nikt nie zmusza do kupowania tam.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >    Zbyszek
    > PGP key: 0x78E9C79E

    Tylko takie uwagi:
    - "tak wrazliwe dane" - PESEL nie jest dana "wrazliwa" ani w
    kontekscie ustawy, ani nawet w praktyce - jest to numer jawny, ktory
    towarzyszy nam chyba przy zalatwianiu 90% spraw - ale nie wiem co w
    nim takiego wrazliwego
    - nie ma zadnych "zezwolen" na zbieranie danych, wiec Twoje
    przypuszczenie jest bledne ;)
    - to ze prosza o podanie nie znaczy, ze go pozniej przechowuja

    Fakt, ze to nadgoliwosc sprzedawcy bo PESEL mozna sobie wygenerowac
    lub podac PESEL np. pelnoletniego znajomego/czlonka rodziny wiec to
    jest zabezpieczenie "z czapy" .