eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłkiRe: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki
    Date: Mon, 06 Oct 2008 13:00:46 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 63
    Message-ID: <gccr4t$sq1$1@news.onet.pl>
    References: <gccp29$jr2$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gccorn$j73$1@news.onet.pl>
    <gccqua$mpp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: dps3.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1223290845 29505 83.24.152.3 (6 Oct 2008 11:00:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Oct 2008 11:00:45 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <gccqua$mpp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:556811
    [ ukryj nagłówki ]

    Masterek pisze:
    >>> Mam pytanie odnośnie regulaminów sklepów internetowych: czy w przypadku
    >>> zakupu w sklepie internetowym, sklep jest zobowiązany na dostarczenie
    >>> regulaminu w formie drukowanej, kupującemu (np. dołączając go do wysłki,
    >>> w której wysyłany jest towar)?
    >> IMHO wystarczy na stronie.
    >
    > Czy reguluje to jakaś ustawa?
    > Wiem, że np. sklep merlin wysyła regulamin wydrukowany na odwrocie faktury
    > (oczywiście może to ich wybryk :] )

    Jednak zmienię zdanie :) Zgodnie z art. 9 ustawy o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny klient powinien być poinformowany o:

    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą
    przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został
    zarejestrowany,

    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,

    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności cła i podatki,

    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,

    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,

    6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem
    wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,

    7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na
    odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,

    8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu
    mają charakter wiążący,

    9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe
    lub okresowe,

    10) miejscu i sposobie składania reklamacji,

    11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.

    najpóźniej w momencie składania zamówienia, czyli np. na stronie www.
    Jednakże dane te powinny mu zostać przedstawione na piśmie w momencie
    rozpoczęcia spełnienia świadczenia, czyli właśnie w przesyłce.

    > Domyślam się, że od strony "technicznej" mogę potrącić należność równą
    > kosztom przesyłki z kwoty, którą klient przedpłacił na konto za towar? W
    > przypadku przezyłki za pobraniem może być raczej ciężko :]
    > Na jakiej podstawie może nastąpić obciążenie, jakaś ustawa reguluje tą
    > kwestię?

    Myślę, że można to wyprowadzić z ogólnych zasad: klient zamawia
    produkt, którego potem nie odbiera, przez co powoduje u sprzedającego
    koszty, które powinien zwrócić.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1