eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłkiRe: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki
  • Data: 2008-10-06 11:00:46
    Temat: Re: Sklep internetowy - regulamin, reklamacje, nieodebranie przesyłki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Masterek pisze:
    >>> Mam pytanie odnośnie regulaminów sklepów internetowych: czy w przypadku
    >>> zakupu w sklepie internetowym, sklep jest zobowiązany na dostarczenie
    >>> regulaminu w formie drukowanej, kupującemu (np. dołączając go do wysłki,
    >>> w której wysyłany jest towar)?
    >> IMHO wystarczy na stronie.
    >
    > Czy reguluje to jakaś ustawa?
    > Wiem, że np. sklep merlin wysyła regulamin wydrukowany na odwrocie faktury
    > (oczywiście może to ich wybryk :] )

    Jednak zmienię zdanie :) Zgodnie z art. 9 ustawy o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny klient powinien być poinformowany o:

    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą
    przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został
    zarejestrowany,

    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,

    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności cła i podatki,

    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,

    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,

    6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem
    wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,

    7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na
    odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,

    8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu
    mają charakter wiążący,

    9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe
    lub okresowe,

    10) miejscu i sposobie składania reklamacji,

    11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.

    najpóźniej w momencie składania zamówienia, czyli np. na stronie www.
    Jednakże dane te powinny mu zostać przedstawione na piśmie w momencie
    rozpoczęcia spełnienia świadczenia, czyli właśnie w przesyłce.

    > Domyślam się, że od strony "technicznej" mogę potrącić należność równą
    > kosztom przesyłki z kwoty, którą klient przedpłacił na konto za towar? W
    > przypadku przezyłki za pobraniem może być raczej ciężko :]
    > Na jakiej podstawie może nastąpić obciążenie, jakaś ustawa reguluje tą
    > kwestię?

    Myślę, że można to wyprowadzić z ogólnych zasad: klient zamawia
    produkt, którego potem nie odbiera, przez co powoduje u sprzedającego
    koszty, które powinien zwrócić.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1