  • Data: 2011-08-06 10:44:35
    Temat: Re: Sklep internetowy - przesyłki (długie)
    Od: "Selektor" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >wyjątku nie ma, ale sklep może odmówić zawarcia umowy z klientem który nie
    >zapłacił za poprzednia bo jest to uzasadniona odmowa

    większość sklepów internetowych, proces zakupu ma zautomatyzowany,
    włącznie z samą płatnością - zresztą nie wyobrażam sobie obecnie sklepu,
    gdzie proces zakupów przebiega przez bezpośredni kontakt z sklepem.
    Wiem, można wszystko, ale mówię o zdrowym rozsądku i "niezarżnięciu"
    biznesu.

    Zawarcie umowy następuje po potwierdzeniu przez klienta zakupu. W związku z
    tym
    co napisałeś, jedyna opcja jaką widzę to zbanowanie danego klienta i
    uniemożliwienie mu jakichkolwiek zakupów w sklepie. Mogę również wyłączyć
    np.
    opcje danego rodzaju wysyłki (konkretnie za pobraniem) dla danego klienta,
    jednak w moim przekonaniu takie działanie będzie bezprawne.
    Powyższa klauzula wydaje się, że łamie prawo.

    w związku z tym co napisałeś, wynika, że powyższa klauzula nie może być
    zabroniona, skoro istniej orzecznictwo, w innym przypadku prowadzi to do
    sprzeczności.

    Chociaż z drugiej strony jak to się ma do terminu 10-dniowego odstąpienia
    od umowy "do pokrycia kosztów przesyłki i jej zwrotu do nas."? W przypadku
    odstąpienia od umowy, sklep jest zobowiązany ponieść koszt przesyłki do
    klienta,
    klient odstępujący od umowy, koszt przesyłki zwrotnej. W powyższym przypadku
    sklep chce obciążyć klienta kosztami w obie strony.

    Dziękuję za odpowiedź
    pozdrawiam
    Selektor