eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep internetowy - przesyłki (długie) › Re: Sklep internetowy - przesyłki (długie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: "Selektor" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep internetowy - przesyłki (długie)
    Date: Sat, 6 Aug 2011 12:44:35 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 57
    Message-ID: <j1j5v2$oc6$1@news.onet.pl>
    References: <j1ivoe$2bp$1@news.onet.pl> <4e3d119b$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 79.97.178.223
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1312627490 24966 79.97.178.223 (6 Aug 2011 10:44:50 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Aug 2011 10:44:50 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:685011
    [ ukryj nagłówki ]

    >> "[..] Klienci, którzy choć raz nie odebrali przesyłki w terminie bądź
    >> odmówili
    >>jej przyjęcia, za każde następne zakupy zobowiązani będą uiścić opłatę
    >> przelewem![..]"
    >>
    >> Czy w świetle przepisów, które przytoczyłem, punkt a), nie jest to
    >> klauzula zabroniona?
    >> Może inne przepisy zezwalają na wprowadzenie wyjątku dla "niesolidnych"
    >> klientów?

    >wyjątku nie ma, ale sklep może odmówić zawarcia umowy z klientem który nie
    >zapłacił za poprzednia bo jest to uzasadniona odmowa

    większość sklepów internetowych, proces zakupu ma zautomatyzowany,
    włącznie z samą płatnością - zresztą nie wyobrażam sobie obecnie sklepu,
    gdzie proces zakupów przebiega przez bezpośredni kontakt z sklepem.
    Wiem, można wszystko, ale mówię o zdrowym rozsądku i "niezarżnięciu"
    biznesu.

    Zawarcie umowy następuje po potwierdzeniu przez klienta zakupu. W związku z
    tym
    co napisałeś, jedyna opcja jaką widzę to zbanowanie danego klienta i
    uniemożliwienie mu jakichkolwiek zakupów w sklepie. Mogę również wyłączyć
    np.
    opcje danego rodzaju wysyłki (konkretnie za pobraniem) dla danego klienta,
    jednak w moim przekonaniu takie działanie będzie bezprawne.
    Powyższa klauzula wydaje się, że łamie prawo.

    >> b) W innym sklepie napotykam taką o to klauzulę:
    >> "Kupujący,który wybiera przesyłkę za pobraniem jest zobowiązany do jej
    >> odbioru,a w przypadku nieodebrania do pokrycia kosztów przesyłki i jej
    >> zwrotu do nas."
    >>[..]
    >> Jeżeli nawet ta klauzula jest dopuszczalna, czy istnieją mechanizmy
    >> prawne,
    >> aby odzyskać od klienta poniesione koszty?
    >>
    >>mechanizm jest prosty, wysyłasz wezwanie do zapłaty i idziesz do sądu, są
    >>już wyroki gdzie klienci nie dość że musieli zapłacić za te przesyłki to
    >>jeszcze oddać wszystkie inne koszty związane z prowadzeniem sprawy, więc
    >>takie nieodebranie ich dość drogo wyszło

    w związku z tym co napisałeś, wynika, że powyższa klauzula nie może być
    zabroniona, skoro istniej orzecznictwo, w innym przypadku prowadzi to do
    sprzeczności.

    Chociaż z drugiej strony jak to się ma do terminu 10-dniowego odstąpienia
    od umowy "do pokrycia kosztów przesyłki i jej zwrotu do nas."? W przypadku
    odstąpienia od umowy, sklep jest zobowiązany ponieść koszt przesyłki do
    klienta,
    klient odstępujący od umowy, koszt przesyłki zwrotnej. W powyższym przypadku
    sklep chce obciążyć klienta kosztami w obie strony.

    Dziękuję za odpowiedź
    pozdrawiam
    Selektor

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1