    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Date: Sat, 12 Jan 2008 11:49:26 +0100

    On Fri, 11 Jan 2008, Piotr Kubiak wrote:

    > A ma prawo nie wpuszczać do własnego mieszkania?

    Tylko tak długo, jak zgodnie z którąś regulacją prawną nie udostępnił
    tego mieszkania *w jakimś zakresie* komu innemu.
    I problem w tym, że jeśli ów "jakis zakres" podpada pod jakąkolwiek
    regulację ustawową, to ów właściciel nie może już *dalej* ograniczać
    praw tego komu udostępnił, mimo że "chciał mniej"!

    Jak np. wynajął osobie trzeciej to w pewnym zakresie ma przechlapane,
    to on musi prosić żeby go wpuścili (do jego własnego mieszkania!).
    Jak otwarł *publiczny punkt sprzedaży* to również w pewnym zakresie
    ma przechlapane.
    I powoływnie się na "gołe" prawo własności jest bez sensu - o ile
    ma sens dyskusja nad tym, *w jakim zakresie* ma przechlapane właściciel
    lokalu ktory prowadzi w nim publiczną sprzedaż towarów i usług, to
    fakt że w dyskusji biorą udział osoby stawiające tezę "własność ponad
    wszystko" czyni dyskusję bezcelową.
    Teza, że "prawa własnosci są nad prawami konsumenta" zaiste ciekawą
    jest (i na tym można poprzestać).

    Niniejszym się ewakuuję z wątku :)

    pzdr, Gtofryd