    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skan dowodu osobistego
    Date: Sat, 28 Jan 2017 13:43:22 +0100
    <o6dpe2$uo2$1@node2.news.atman.pl> <o6dram$k88$1@node1.news.atman.pl>
    <o6drkb$18b$1@node2.news.atman.pl> <o6dsbk$k88$2@node1.news.atman.pl>
    <o6dskb$27k$1@node2.news.atman.pl> <o6eml1$d9t$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <o6er5t$j2n$2@node1.news.atman.pl>
    <588b118f$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6f41j$5vs$3@node2.news.atman.pl>
    <588b2a1c$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6fa0q$2a4$1@node1.news.atman.pl> <o6fvme$ogn$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <o6hlsv$ctj$4@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <o6hs9k$l07$3@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <o6hvlm$l07$7@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <o6i14k$l07$9@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>

    W dniu 28.01.2017 o 13:18, Kris pisze:

    > Kilka razy Liwiusz pisał ze nieruchomości "władanie" nie dotyczy

    Wiem - zastanawiam się czemu przepisanie na teścia samochodu jest be, a
    mieszkania ok.

    > Skarga paulińska jeszcze jest.

    Jak to w praktyce działa? Rozumiem, że do sądu i co potem? Kto i jak
    zmienia wpis w księdze? Potem dłużnik dalej nieruchomością włada i ole
    tam mieszka i musisz go eksmitować? W praktyce to się udaje czy raczej nie?

    > A nie zabrał tylko zajęcia dokonał to raz. Wiec w razie pożaru gasić mogli
    > Dwa że zgodnie z prawem.

    Zgodnie z prawem ale jak się okazuje niesłusznie. I gdzie tu dowód na
    to, że prawo jest dobre? Wręcz przeciwnie - podałeś przykład, że działa źle.

    odpowiedzialności? Złamie prawo to karnie, pomyli się to z OC

    > Co za różnica. Niech jest cywilnie. Podejrzewam że ma OC wiec można z
    ubezpieczycielem się procesować

    Problem w tym co sam napisałeś - działał zgodnie z prawem. Więc szanse
    na to, że cokolwiek z jego OC wyszarpiesz są bliskie zeru. I to jest to
    o czym piszę - prawo jest w tej materii po prostu złe. A komornicy nie
    są zainteresowani zmianą tego faktu, bo na tym żerują.

    > Ile takich przypadków było?

    Tych z egzekucjami z ludzi o tym samym nazwisku? Do niedawna multum.
    Teraz zdaje się zaczęli wpisywać pesel. To była celowa taktyka firm
    windykacyjnych. Oczywiście komornicy nic nie wiedzieli i musieli
    polecenia swoich kolegów po fachu wykonywać "rozkaz jest rozkaz".

    > Ile egzekucji komornicy rocznie przeprowadzają.
    > I czy faktycznie za takie nieprawne rzeczy byli bezkarni?
    > Ja sam znam jeden przykład z lokalnego podwórka że komornik wyleciał z zawodu bo
    zdążało mu się przekraczać uprawnienia.
    > Tak więc dłużnicy tacy bezkarni nie są

    Są całkiem dobrze bezkarni, skoro tego typa z od ciągnika izba broniła,
    a teraz ma zarzuty prokuratorskie. I jest to standard. Znajdź przypadek,
    żeby izba komornicza po artykule w mediach komornika nie broniła. Ich
    bezkarność kończy się zwykle wtedy jak media poczują temat i zaczną go
    szarpać. Wtedy dopiero ciężko sprawę zmieść pod dywan. Wcześniej jest "o
    co panu chodzi - i co z tego, że pana samochód - zgodnie z prawem zajął,
    za miesiąc oddamy, czego się pan rzucasz? Napisz pan powództwo
    przeciwegzekucyjne i czekaj - ma pan tu wizytówkę - koleś napisze za
    jedyne 300PLN, za dwa miechy pan samochód z powrotem dostaniesz, i tak
    tanio pana wyjdzie"

    > Sam chętnie wynajął bym odpowiednio "twardego" komornika który zajął by auto którym
    włada dłużnik mojej mamy- jej były pracodawca.
    > Gość się komornikom w oczy śmieje, fajnym autkiem jeździ, lokal gastronomiczny
    prowadzi. Tylko oczywiście w papierach właścicielem jest inna osoba.
    > A mama regularnie dostaje pisma "egzekucja bezskuteczna"

    No widzisz - mogą zajmować, ale dla twojej mamy już im się tyłka ruszyć
    nie chce:P

    > Uważam że słabe prawo mamy żeby skutecznie egzekwować długi.

    No to sam widzisz, że jest zupełnie do dupy - długów nie odzyskują,
    przypadkowym ludziom dokuczają. Coś poszło nie tak:P

    Shrek