  • Data: 2017-01-25 17:51:30
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-01-17 o 17:15, J.F. pisze:

    > Albo i nie ponosi, bo komornik sciagnie z tej niezobowiazanej osoby :-)

    W zeszłym tygodniu wpadły mi w ręce dokumenty, gdzie komornik spod
    Warszawy dokonał zajęcia u osoby tylko na podstawie zgodności imienia i
    nazwiska z osobą w wyroku - nic innego się nie zgadzało. Facet założył
    firmę i windykacja go namierzyła.

    > Ale wlasnie za te niedogodnosci powinien byc bank obciazony podwojnie -
    > i strata i odszkodowaniem.

    Moim zdaniem powinna być jasno określona odpowiedzialność karna za
    przetwarzanie tych danych i po pierwszym wyroku na takiej osobie nagle
    by się okazało, ze da się tego pilnować. A tak, to banki są bogate i
    mało komu się kopać z nimi chce.

    > Ale z drugiej strony - jak bank ma zidentyfikowac, jesli policja nie
    > potrafi:
    > http://www.krakow.po.gov.pl/oskar%C5%BCony-o-pos%C5%
    82ugiwanie-sie-danymi-swojego-kuzyna.html

    Moim zdaniem tam było jakieś "drugie dno". o raz, to ewentualnie by się
    mogło udać (też nie powinno), ale kilka razy?

    > i zwroc uwage na drobiazg - poszkodowany wskazal prawdopodobna osobe.
    > A jakby nie wskazal, to co by system zrobil ?
    > My tu mamy protokol, jest imie, nazwisko, adres, podpis - winny ?

    Grafolog by podpis badał, ale co do zasady nie zmusisz nikogo do
    podpisu, więc teoretycznie mogłoby się okazać, że jest jak piszesz. Mnie
    się zresztą w głowie to nie mieści. Nadal uważam, że tam musiało być
    coś, czego nie ma w artykule. Przykładowo bardzo zbliżone dane kuzynów i
    ustalanie danych na podstawie potwierdzenia przez osobę trzecią.

    - Jan KOWALSKI? - pyta policjant
    - Jan KOWALSKI. - potwierdza świadek.

    I dalsze dane spisane z wypowiedzi zatrzymanego oraz zweryfikowane w
    systemie.

    Ale taki numer w banku nie powinien przejść. Prędzej ktoś komuś podwędzi
    dowód osobisty, jak będzie do niego podobny.