  • Data: 2017-01-25 19:38:48
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-01-17 o 18:16, J.F. pisze:

    > I komornik jest oskarzowny w sprawie karnej, czy absolutnie niewinny, bo
    > dzialal zgodnie z przepisami ?

    Na razie nic nie jest. Trwa wyjaśnianie sprawy.

    > No wiesz - bank dziala w "dobrej wierze".
    > I tu dopiero jak sie dowie, ze wierzyciel sie wypiera dlugu, to dalsze
    > przetwarzanie mogloby byc karalne.

    I o to mi chodzi. A oni czasem dalej przetwarzają.

    > I nie tyle samo przetwarzanie, co monitowanie, straszenie,
    > odsprzedawanie dlugu, bo do wyjasnienia sprawy to pare razy trzeba
    > jeszcze dane przetworzyc.

    Właśnie o to mi chodzi.

    >>> http://www.krakow.po.gov.pl/oskar%C5%BCony-o-pos%C5%
    82ugiwanie-sie-danymi-swojego-kuzyna.html

    > Kilka tym bardziej - delikwent znany policji :-)
    >
    > Ciekawe tylko czy na sali sadowej sie zdziwili, czy nie ... o ile w
    > ogole byli na sprawie.

    Na 99% nie.

    > Jak mu sad zleci, a zleci ? Czy tylko sie obrazi i dolozy wieksza
    > grzywne :-)

    Wiesz, wiele zależy od sposobu ustalenia tej tożsamości, a to powinno
    być w materiałach.

    > Ale rozmowa jak wiesz przebiega inaczej:
    > -dowod osobisty prosze,
    > -nie mam przy sobie,
    > -imie, nazwisko, adres, data urodzenia, ...
    > ... no i gdzie to teraz policjant moze zweryfikowac ...

    Nie, tak nie powinno być. Jeśli gdzieś tak jest, to już gruba
    nieprawidłowość hacząca o przestępstwo ze strony policjanta.

    > Najpierw podwedzi, potem mozna szukac podobnej osoby, albo slepego
    > pracownika.
    > Bo jeszcze moze byc nieuczciwy pracownik ... ale to by chyba w banku
    > wyszlo, ze cos za duzo ma tych falszywych kredytow.

    Tu bym nie był taki pewien akurat.

    > Zapewne duzo pomogl ten rejestr utraconych dokumentow, ale nadal uwazam
    > to za karygodne, ze nie przewidziano systemu weryfikacji.

    Mnie na szybkiego przyszedł taki pomysł. Tworzymy zbiór w którym jest
    PESEL, nr telefonu, adres e-mail czy jakiś inny kontakt. Nie ma innych
    danych. Wpis do rejestru powinien być jako tam obwarowany, by nie było
    szansy na fraud. Bank w chwili udzielania kredytu, albo inny podmiot
    zawierający umowę wysyła na taki PESEL krótki komunikat - przykładowo:
    Kredyt w PKO BP SA. Nic więcej. Jak dana osoba stara się o kredyt, to
    nie reaguje. Jak nie stara, to podejmuje działania.

    Wydaje mi się, że taką bazę można by budować w chwili wydawania dowodów
    osobistych. Wydaje mi się, że większość potencjalnych ofiar ma jakieś
    tam dane kontaktowe. Nie sądzę, by mieli coś przeciwko. Można to zrobić,
    jako dobrowolne podanie kontaktu. Informacje wchodzące z wyznaczonych
    domen banków i firm, żeby SPAM-u nie było.