  • Data: 2017-01-25 18:16:02
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5888d793$0$639$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25-01-17 o 17:15, J.F. pisze:

    >W zeszłym tygodniu wpadły mi w ręce dokumenty, gdzie komornik spod
    >Warszawy dokonał zajęcia u osoby tylko na podstawie zgodności imienia
    >nazwiska z osobą w wyroku - nic innego się nie zgadzało. Facet
    >założył
    >firmę i windykacja go namierzyła.

    I komornik jest oskarzowny w sprawie karnej, czy absolutnie niewinny,
    bo dzialal zgodnie z przepisami ?

    >Moim zdaniem powinna być jasno określona odpowiedzialność karna za
    >przetwarzanie tych danych i po pierwszym wyroku na takiej osobie
    >nagle
    >by się okazało, ze da się tego pilnować. A tak, to banki są bogate i
    >mało komu się kopać z nimi chce.

    No wiesz - bank dziala w "dobrej wierze".
    I tu dopiero jak sie dowie, ze wierzyciel sie wypiera dlugu, to dalsze
    przetwarzanie mogloby byc karalne.
    I nie tyle samo przetwarzanie, co monitowanie, straszenie,
    odsprzedawanie dlugu, bo do wyjasnienia sprawy to pare razy trzeba
    jeszcze dane przetworzyc.

    82ugiwanie-sie-danymi-swojego-kuzyna.html

    >Moim zdaniem tam było jakieś "drugie dno". o raz, to ewentualnie by
    >się
    >mogło udać (też nie powinno), ale kilka razy?

    Kilka tym bardziej - delikwent znany policji :-)

    Ciekawe tylko czy na sali sadowej sie zdziwili, czy nie ... o ile w
    ogole byli na sprawie.

    >Grafolog by podpis badał, ale co do zasady nie zmusisz nikogo do
    >podpisu, więc teoretycznie mogłoby się okazać, że jest jak piszesz.

    Jak mu sad zleci, a zleci ? Czy tylko sie obrazi i dolozy wieksza
    grzywne :-)

    >- Jan KOWALSKI? - pyta policjant
    >- Jan KOWALSKI. - potwierdza świadek.
    >I dalsze dane spisane z wypowiedzi zatrzymanego oraz zweryfikowane w
    >systemie.

    Ale rozmowa jak wiesz przebiega inaczej:
    -dowod osobisty prosze,
    -nie mam przy sobie,
    -imie, nazwisko, adres, data urodzenia, ...

    ... no i gdzie to teraz policjant moze zweryfikowac ...

    >Ale taki numer w banku nie powinien przejść.
    >Prędzej ktoś komuś podwędzi dowód osobisty, jak będzie do niego
    >podobny.

    Najpierw podwedzi, potem mozna szukac podobnej osoby, albo slepego
    pracownika.
    Bo jeszcze moze byc nieuczciwy pracownik ... ale to by chyba w banku
    wyszlo, ze cos za duzo ma tych falszywych kredytow.

    Zapewne duzo pomogl ten rejestr utraconych dokumentow, ale nadal
    uwazam to za karygodne, ze nie przewidziano systemu weryfikacji.

    J.