    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Siekiera
    Date: Sun, 14 Jan 2024 13:08:13 +0100

    > Jeśli kupię siekierę w sklepie to jak mam wrócić z nią do domu?
    > Autobusem? Pieszo?
    > Czy idąc z siekierą dajmy na to, ulicą Marszałkowską nie zostanę zatrzymany?

    Nie widzę poprzedzającego posta, na który odpowiadasz, to sobie pozwolę
    odpowiedzieć w tym miejscu. Ten punkt regulaminu trzeba czytać w
    całości, a nie wyrywać z niego dwa słowa i dziwić się, że nie mają sensu.

    Kluczowym jest całe zdanie "(...) Zakazane jest przewożenie wewnątrz
    pojazdu przedmiotów ostrych lub szpiczastych, które mogą stanowić
    zagrożenie dla życia lub zdrowia pasażerów. (...)". Możesz wieźć
    siekierę, nóż, miecz, topór, a i pewnie halabardę. Kluczowym, by nie
    stanowiła zagrożenia. Chodzi o to, by w razie kolizji czy nawet nagłego
    hamowania sąsiedni pasażer nie nadział się na sztych. Pokrowiec,
    walizka, teczka, plecak. Ale nie reklamówka, przez którą przejdzie ostrze.
    --
    (~) Robert Tomasik