eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSieć internetowa - działanie na szkodę mieszkańców spółdzielni? › Re: Sieć internetowa - działanie na szkodę mieszkańców spółdzielni?
    From: "[sis]" <s...@b...usun.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sieć internetowa - działanie na szkodę mieszkańców spółdzielni?
    Date: Thu, 9 Jan 2003 12:19:48 +0100

    > Mamy pewien problem ze spółdzielnią i stąd kilka pytań.
    >
    > W roku 2000 spółdzielnia ogłosiła przetarg na budowę sieci internetowej na
    > naszym osiedlu (kilka 10cio piętrowych bloków w bliskiej odległości od
    > siebie). Przetarg był o tyle ciekawy, że wymagał położenia sieci IT
    > połączonej z TV kablową (chociaż kablówkę już mamy od 10 lat...) co
    > automatycznie ograniczyło liczbę oferentów do 1nej firmy.

    a to juz nie ladnie - celowe ograniczenie potencjalnych oferantow do jednego
    oferanta.

    > Firma ta miała obowiązek uruchomienia sieci do końca 2002r. ale do dziś
    nikt
    > nawet jednego metra kabla nie pociągnął, ani nawet nie zapukał do
    > kogokolwiek z pytaniem o chęć podłączenia się do sieci... I nadal cisza...

    nie dopelnila warunkow zawartych w ofercie.

    > Na pocz. ubiegłego roku pewien mój znajomy był w spółdzielni z propozycją
    > założenia w naszych blokach własnej sieci IT, która miałaby być gotowa
    > najdalej w maju 2002 (na innych osiedlach instalacja sieci zajmowała mu
    > jakieś 3-4 mies.). Odprawili go b. szybko "bo przecież był przetarg, więc
    > co panu chodzi...?"

    moze wykazac sie wlasna inicjatywa i zgosic sie do spoldzielni o wyrazenie
    zgody na wykorzystanie pomieszczen (klatka schodowa), wiercenie dziurek do
    budowy wlasnej sieci.

    > Czas leci, sieci nie ma, wszyscy bulimy jak idioci Tepsie.
    > Stąd moje pytanie: CO ROBIĆ?
    >
    > Jak walczyć z tą spółdzielnią? Czy jako mieszkańcy możemy ich zmusić do
    > zerwania kontraktu z tymi lewusami którzy marnują nam czas i pieniądze?

    szwindel oczywisty patrzac na warunki oferty. zrobcie swoja siec - niech
    Twoj znajomy zbierze kilkadziesiat podpisow pod prosba do spoldzielni od
    zainteresowanych osob.

    > Czy spółdzielnia ma obowiązek pokazać nam, jako mieszkańcom treść umowy
    > zawartej z nieszczęsną firmą IT?

    czlonkowie spoldzielni powinni miec wglad do dokumentow zawieranych w ich
    interesie.
    radze takze chodzic na zebrania - w roznych wspolnotach mozna decydowac
    przez glosowanie (np. tak jest u mnie).

    > Przez czyjąś bezmyślność wielu z nas zamiast kilkadziesiąt - buli po
    > kilkaset zł miesięcznie...! Czy możemy się domagać jakichś odszkodowań za
    > przepłacane rachunki w Tepsie, których nie byłoby, gdyby sieć działała
    > zgodnie z umową?

    trudna sprawa - dlatego odradzam.

    > Czy nie jest tak, że mieszkańcy maja prawo podłączać się do dowolnej
    sieci,
    > nawet gdyby na osiedlu działało takich sieci już 10?

    demokracja - czyli dokladnie tak jak mowisz. spoldzielnia nie mozne wydac
    tylko jednej zgody na budowe sieci. pomoz znajomemu zrobic dobry interes.

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish / 2B||!2B / http://board.pl/?show=siec