  • Data: 2007-08-02 10:35:57
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f8s3h3$vs3$1@news.onet.pl MarcinJM <m...@i...pl>
    pisze:

    > Poczta daje rade odwrotnie sortowac:
    > od szczegolowej do najzgrubniejszej
    Pisałem wyraźnie, że format nie ma nic wspólnego z sortowaniem.

    > Poza tym uwzglednij czynnik ludzki: wiekszosc zna wartosci najzgrubniejsze
    > (rok, miesiac), potrzebuje tylko szczegolowych (dzien)
    Skąd takie twierdzenie?
    Tak czy inaczej "czynnik ludzki" posiada (przynajmniej teoretycznie)
    zdolność myślenia i tym samym dostosowywania się. Zresztą tzw. "społeczne
    dowody słuszności" niespecjalnie do mnie przemawiają.
    W kwestii praktycznej działalności "czynnika ludzkiego" - do dziś nierzadko
    spotykam się z formatem 03/05/06. No i co ty na to?
    BTW - co uważałbyś w myśl swojej teorii za informację bardziej szczegółową -
    nr dnia w miesiącu czy nazwa dnia w tygodniu?
    Środa, 23.03.2005 czy 23.środa.03.2005?

    > W przypadku czasu wzniejsza wartosc jest na poczatku (godzina) minuty ja
    > uzupelniaja.
    Kto tak powiedział?

    > "Jest okolo 10" niesie za soba duzo wiecej informacji niz "jest 26 po",
    > ktore nie wnosi nic nowego, bo "26 po" wystepuje 24 razy na dobe.
    Eee, tam, kombinujesz. Niesie ze sobą komplet informacji w sytuacji kiedy
    "czynnik ludzki" wie, że obracamy się w przedziale czasowym np. 10:00÷11:00.

    > poniewaz wiekszosc zna wartosci zgrubne (pora dnia) wiec "26 po" moze byc
    > kilka branych pod uwage.
    Jak pisałem, "społeczny dowód słuszności" czyli zdanie większości to nawet
    przy urnach wyborczych nie jest dobry pomysł.
    Wyszliśmy od daty/czasu ale istnieje cały szereg innych dziedzin gdzie
    stosujemy zasadę od wartości najgrubszej do najszczegółowszej:
    dległość/dystans, wymiary/gabaryty, masa/ciężar - to tylko z powszechnie
    znanych, nie będę wnikał w obszary specjalistyczne.
    Nie jestem jakimś zdeklarowanym fanem unifikacji, ale porządek raczej nie
    szkodzi.

    --
    Jotte