  • Data: 2007-08-02 13:19:44
    Temat: Re: [OT] Re: Separator dziesiętny
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Faktycznie, zagalopowałem się. Ale i tak numeryczny porządek jest
    > prostszy od leksykograficznego. :)

    oczywiscie w przypadku gdy mamy dane numeryczne...
    gorzej jak chcesz posortowac plik np csv zawierajacy wiersze gdzie pierwsza
    (choc nie koniecznie, gdyz sa programu ktore potrafia od konkretnej kolumny
    sortowac, np EditPlus) kolumna jest data...

    > Stara pułapka. Można wziąć poprawkę na długość. :)

    ale nie jest to juz stricte sortowanie leksykograficzne... tylko oparte na
    sortowaniu leksykograficznym

    Poza tym w calym zamieszaniu jedyny problem jest w odczytywaniu daty przez
    czlowieka.
    O ilez wygodzniej jest patrzenie na kolejne daty w stylu:
    2004-02-12
    2007-06-29
    1998-11-30

    niz
    12-02-2004
    29-06-2007
    30-11-1998

    w pierwszym przypadku przeczytanie pierwszysch 4 znakow mowi nam ktory
    rocznikowo jest nowszy, do tego samego potrzeba przeczytac 8(+2 separatory)
    znakow w drugim przypadku.
    Czyli od najbardziej ogolnego przypadku przechodzimy do co raz bardziej
    szczegolowego... co ulatwia prace
    Dlatego tez ISO jest wygodniejszy w uzyciu.

    Steel