    From: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ściga mnie policja. I co teraz?
    Date: Thu, 4 Jan 2007 08:53:32 +0000 (UTC)

    Kira <c...@e...wytnij.pl> napisał(a):

    > Ty, a ja mam pytanie: co w sytuacji, kiedy nikomu nie powierzałam?
    > Samochód stoi sobie grzecznie w garażu, mnie nie ma cały dzień bo
    > np. do innego miasta pojechałam (delegacja powiedzmy, żeby można to
    > było udowodnić). Po prostu zostawiłam autko i już, bez dawania go
    > czy dawania kluczyków komukolwiek. Ale że w domu drugi komplet jest,
    > to ktoś z rodziny sobie wziął i spowodował wykroczenie. Co wtedy?

    Albo wskażesz sprawcę, albo ukarają Ciebie. Jako właścicielka samochodu
    odpowiadasz za to, kto ma dostęp do kluczyków.

    Możesz oczywiście zeznawać, że to de facto była kradzież, bo ktoś wziął
    kluczyki bez Twojej wiedzy i zgody, ale - jeśli jeszcze przez przypadek miał
    dokumenty - to raczej Cię wyśmieją i założą, że zgoda była domniemana.

    --
    JoP