    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sciagalnosc zagranicznych mandatow - Wegry
    Date: Sat, 9 Aug 2008 00:20:53 +0200

    On Fri, 8 Aug 2008, Patryk Włos wrote:

    > Można jeszcze pójść na czołówkę.

    To już jest przestępstwo.
    Przyznam, że nie wiem jaki pogląd opisujesz, bo w sąsiednim poście
    wyraźnie pisałeś "można zrezygnować z wyprzedzania".

    Nie wiem, czy to co pisałem jest za trudne czy mało jasno
    się wyraziłem: AFAIR tu i ówdzie ściga się za *doprowadzenie* do
    tego, że trzeba popełnić wykroczenie, żeby uniknąć zagrożenia!
    Nie da się złamać przepisów - nie należy wyprzedzać, jest
    ryzyko że powstanie zagrożenie ktore usunąć można tylko poprzez
    złamanie przepisu - nie należy wyprzedzać...
    Nie podejmuję się dyskusji czy "tak ma być", czy to się godzi
    w takim kraju jak .pl "==zaborcy nie dali rady" itepe :)

    > Z punktu widzenia wyprzedzającego, o ile
    > innych przepisów przestrzegał, pozwoli to uniknąć złamania tego konkretnego
    > przepisu i ogólnie prawa.

    "Pójście na czołówkę" jest uniknięciem złamania przepisów?
    Zawsze czegoś nowego człowiek się dowiaduje :)
    Bo że przepisu dotyczącego ograniczenia prędkości to oczywiście masz
    rację. Ale założeniem (przepisów) jest nie przekraczanie ŻADNEGO
    przepisu!

    pzdr, Gotfryd