  • Data: 2008-08-09 14:38:31
    Temat: Re: Sciagalnosc zagranicznych mandatow - Wegry
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 9 Aug 2008, SlawcioD wrote:

    > spotykam czesto takich miszczof kierownicy do bolu przepisowych co to
    > wyprzedzaja tirolota zajmojac lewy pas z 20sec. ja w tym czasie tegoz
    > tirolota mam za soba bo 4-5 sec. jak myslisz kto dla samochodu
    > nadjezdzajacego z naprzeciwka niesie wieksze zagrozenie?

    Logic error.
    Przy prawidłowym manewrze zagrożenia nie ma ani w jednym, ani
    w drugim przypadku.
    Różnica jest taka, że w pewnym zakresie przypadków *tak samo
    jadących* pojazdów z przeciwka wyprzedzenie zgodne z przepisami
    jest niemożliwe (a nieprzepisowe tak), w dalszym - kosztem
    złamania przepisu wyprzedzenie jest możliwe bez zagrożenia
    dla tamtego pojazdu (a zgodnie z przepisami nie powinno być
    podejmowane - w ogóle).
    Z p. widzenia traktora jadącego przed TIRem rozkład zagrożeń
    może być inny :P (jadący zgodnie z przepisami, *w tym*
    nie powodujący zagrożenia, ma dostateczny zapas aby wycofać
    się z manewru).

    pzdr, Gtofryd