  • Data: 2020-03-23 02:19:08
    Temat: Re: Sąd umorzył sprawę ,,króla" wnuczkowej mafii
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-03-22 o 13:05, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 22 Mar 2020 09:13:35 +0100, Sonn napisał(a):

    > Takie tam maja statystyki ?
    > Bo w policji inne - % spraw wyjasnionych, lepsze dwie sprawy
    > wyjasnione, niz jedno :-)

    No i dlatego cele prokuratury i policji baaardzo często się rozjeżdżają.

    > A mnie sie wydaje dobre ... co proponujesz w zamian ?

    Zmiane brzmienia art. 12 k.k. tak aby nowe czyny ujawnione po wyroku
    mogły być sadzone osobno? Przeciez to nowe zachowania, nowi
    pokrzywdzeni, nowe szkody itp. A tak - art. 12 k.k. i pozamiatane.
    ustali się że sprawca oszukał np. 10 osób, a po wyroku wydanym z
    "dwunastką" okaże się że oszukał w tym samym czasie jeszcze 100 osób. W
    obecnym stanie na nowa setka może się tylko cmoknąć tam gdzie słońce nie
    dochodzi.

    > Jakies tam dane z gazety mamy - przestepstwa z lat 2012-2014,
    > zatrzymani w 2015, sprawa sie toczy, w lutym 2017 aresztowany w nowej
    > sprawie.
    > Tu sad wypuszcza Hossa z aresztu ... a jak rozumiem do tej pory
    > odpowiadal w pierwszej sprawie z wolnej stopy i jakos nie uciekal.
    > W marcu 2017 ujety, aresztowany ... i zakladam, ze dwie sprawy sie
    > tocza. Ta pierwsza sie zakonczyla we wrzesniu 2019, ale to juz
    > przeciez wina sadu, a nie prokuratury :-)

    Nie, nie, nie - trzeba by znać datę skierowania aktu oskarżenia, bo z tą
    chwilą sprawa statystycznie zamyka się i kończy w prokuraturze.
    Postępowanie sądowe i czas jego trwania prokuratura ma już w d....

    > A mnie zainteresowalo
    > "Sprawa nabrała rozgłosu, bo Sąd Rejonowy Warszawa-Mokotów uznał, że
    > areszt w tej sprawie nie będzie konieczny i wyznaczył mu dozór policji
    > połączony z poręczeniem majątkowym.
    >
    > Wkrótce po tej decyzji ,,Hoss" zniknął, a prokuratura wytknęła sądowi,
    > że przekroczył czas 24 godzin, jaki miał na zbadanie wniosku i
    > decyzję.
    > Śledczy wnieśli też do sądu odwoławczego o zmianę decyzji i
    > aresztowanie ,,Hossa"."
    >
    > Jesli sad nie wydal decyzji na czas ... to czy nie powinni zwolnic ?

    Tak jest, powinni. Pytanie tylko kto miał to zrobić? Policja, czy
    prokuratura?

    > Czy tylko chodzilo o to, zeby to byla nowa sprawa o areszt, a nie
    > odwolanie od poprzedniej ?

    W takim wypadku po nieuwzględnieniu wniosku o areszt i zastosowaniu
    innych środków może być tylko zażalenia na postanowienie sądu. Nie można
    od razu wystąpić ponownie z wnioskiem o areszt na podstawie tych samych
    zarzutów i tego samego materiału dowodowego. Musiałoby się pojawić coś
    nowego w zarzutach lub dowodach. Zażalenie na pierwsze postanowienie
    idzie zresztą i tak "swoją drogą", czyli musi być rozpoznane przez sąd
    odwoławczy. Ten może je utrzymać w mocy albo zmienić i zastosować areszt.

    --
    Sonn