  • Data: 2009-02-26 16:57:29
    Temat: Re: Sad Pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > No nie zawsze tak jest. Spróbuj tak ukształtować umowę z barmanem w
    > lokalu. Albo nie dasz mu określonych godzin pracy, a on postanowi
    > sprzedawać piwo pomiędzy 4 a 6 rano).

    To bardzo proste, albowiem stałe godziny pracy o niczym nie świadczą.
    Wystarczy że wskaże mu godziny i dodam wzmiankę że nie musi świadczyć
    pracy osobiście. Tzn. że może przysłać zastępcę o określonych
    umiejętnościach. I już nie będzie umowy o prace. Brak osobistego
    obowiązku świadczenia pracy wyklucza umowe o prace.

    Naprawdę wystarczy odrobinę myśleć i wiedzieć jakie cechę ma stosunek
    pracy. Wykluczałam z umowy jedną cechę [dla pewności 2 ;)] i żaden sąd
    nie podskoczy :)

    > No i co z odpowiedzialnością materialną?

    Jak to co? Twierdzisz że nie można się umówić z kimś na przechowanie ? W
    sumie można to nawet lepiej zrobić - dla mnie - niż w ramach stosunku pracy.

    > Znam takie przypadki.

    A ja znam przypadki, gdzie pracodawca zatrudniając 20 pracowników nigdy
    na oczy kodeksu pracy nie widział i żyje :) Co prawda przed sądem pracy
    w razie czego przegrywa, ale co tam.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars