  • Data: 2009-02-26 17:55:10
    Temat: Re: Sad Pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Ale jeśli ktoś chce poprawnie teoretycznie i legalnie zatrudnić kogoś
    > jako barmana

    Dla mnie zatrudnić znaczy -> umowa o prace. Ja mówię o uzyskaniu pracy w
    sensie ekonomicznym i tego nie nazwałby zatrudnieniem. A to można
    uzyskać w różnej formie i będę sie tutaj upierał :)

    > - i chce, aby pracę wykonywał osobiście, pod kierownictwem, w miejscu i czasie, to
    nie ma wyjścia - musi zastosować UoP. I w takim
    > znaczeniu jest przymus KP.

    Jak powiedziałem, trzeba z czego zrezygnować, z jakiegoś elementu
    stosunku pracy [wtedy mamy pewność], albo bardzo ładnie go obejść [wtedy
    mamy ryzyko ze jakiś sąd się doczepi].

    > To, że da się to obejść, nie oznacza, że przymusu nie ma.

    Ja, naprawdę tylko pisałem o uzyskaniu od kogoś określonej pracy i będę
    sie upierał, że można to zrobić bez naruszenia prawa czy jego
    obchodzenia, z pominięciem stosunku pracy.

    > Podobnie jak można zatrudnić barmana na umowę o dzieło - do momentu kontroli i
    wykazania w stanie faktycznym
    > innych okoliczności świadczenia pracy niż w umowie.

    Ja nic o umowie o dzieło nie mówiłem, bo działa nie widzę :)
    Ale umowa o świadczenie usług jak najbardziej.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars