  • Data: 2009-02-26 16:07:39
    Temat: Re: Sad Pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:go6ef0$goc$1@inews.gazeta.pl...
    > Robert Tomasik pisze:
    > Załóżmy że chcę by X cos dla mnie zrobił.
    > mogę ukształtować umowę, w ramach której uzyskam ten efekt, tak że będzie
    > to umowa o pracę, choćbym nazwał ją niewolnictwem :), ale mogę ją
    > ukształtować jako jakąś umowe cywilno-prawną. wybór należy do mnie i
    > drugiej strony.

    No nie zawsze tak jest. Spróbuj tak ukształtować umowę z barmanem w lokalu.
    Albo nie dasz mu określonych godzin pracy, a on postanowi sprzedawać piwo
    pomiędzy 4 a 6 rano). Albo nie wskażesz miejsca wykonywania zlecenia, a on
    weźmie dwa piwa i pójdzie je sprzedawać w miasto. No i co z
    odpowiedzialnością materialną? Tak więc oczywiście są sytuacje, gdy się da
    tak zrobić, jak sugerujesz, ale nie zawsze tak jest. Przy czym często wiele
    zależy od woli obydwu stron oczywiście, ale jak później pracownik zmieni
    zdanie (jak w wypadku tego wątku) to pracodawca często się może mocno
    zdziwić, bo to nie dość, że wykroczenie, to czasem może się załapać na
    218-219 kk. Znam takie przypadki.