    From: " Visca el Barsa" <v...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: STOART
    Date: Wed, 18 May 2005 12:20:39 +0000 (UTC)

    Witam

    >Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
    > Kwestie dodatkowe:
    >
    > 1) jaka ustawa daje im jakieś uprawnienia i czy dotyczą one CAŁEJ
    > muzyki, czy tylko utworów wykonawców, z którymi mają umowę na 'ochronę'
    > (jeśli to drugie, to niech udowodnią, że leci muzyka przez nich chroniona).

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    SOART to jeszcze może nie byc koniec Jego problemów z płaceniem, gdyż:
    - ZAIKS ( autorzy )- art. 17 w/w ustawy
    - ZPAV ( producenci ) - art. 94.5 jw.
    - STOART ( część artystów polskich + wszyscy zagraniczni )- art. 85.3 jw.
    - SAWP ( część artystów polskich - tych których nie ma STOART )jw.

    Pamiętam, że jak jeszcze prowadziłem dyskoteki u znajomego, to w sumie tylko
    ZAIKS się upominał o jakieś pieniądze. Ale to było kilka lat temu i teraz
    pewnie się wszyscy o kasę upominają. Moja koleżanka ma bar, to co chwilę
    przyjedżają i kasują za wszystko: radio, telewizor itp.
    Teoretycznie więc trzeba płacić 4 podmiotom, wszystko zależy od prezentowanej
    muzyki.