  • Data: 2002-08-19 15:10:19
    Temat: Re: SPRZEDAZ MIESZKANIA
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:ajq4ts$npg$1@news.gazeta.pl...

    > Oj i bym zapomnial. Umowa przedstepna (zreszta tak jak umowa glowna)
    > sprzedazy mieszkania niesporzadzona w postaci umowy notarialnej JEST
    > NIEWAZNA. Musicie obie umowy pod rygorem niewaznosci zalatwic u
    notariusza.

    Z tym bym sie nie zgodzil. Umowa przedwstepna w kazdej formie
    jest wiazaca dla obu stron, ale notarialna teoretycznie zapewnia lepsza
    ochrone kupujacemu (poprzez potencjalnie szybsze egzekwowanie wykonania).
    Notarialna musi byc tylko umowa sprzedazy (koncowa) a i to tylko
    gdy mowimy o mieszkaniu hipotecznym (a nie np. spoldzielczym).
    Na potwierdzenie dodam, ze nawet bank (BPH) do udzielenia kredytu
    hipotecznego nie wymaga juz notarialnej umowy przedwstepnej
    (osobiste doswiadczenia)

    pozdrawiam,
    MZ