    Date: Fri, 30 Dec 2022 21:30:38 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)

    W dniu 30.12.2022 o 19:18, Akarm pisze:
    > Jeszcze raz, tylko wyraźniej:
    > - nie uzyskasz informacji za pośrednictwem e-maila ani telefonu,
    > albowiem niemożliwe jest zweryfikowanie tą drogą twojej tożsamości i
    > twoich uprawnień.

    Oczywiście masz rację, o ile jest to rodzaj informacji wymagający
    identyfikacji pytającego. Bo jeśli pyta - przykładowo - o daty
    odbierania odpadów, no to nie widzę głębszego sensu identyfikowania
    odbiorcy tej informacji. Nie jest ona jakoś szczególnie tajna.

    Uważam, że odsyłanie do jakiejś aplikacji jest niedorzeczne. Jeśli
    uważają, że nie wiedzą kto pyta i z tego powodu nie mogą mu
    odpowiedzieć, to należy to po prostu napisać w odpowiedzi i nie byłoby
    problemu. Przecież w takim wypadku email można podpisać choćby profilem
    ePUAP i już wiadomo kto pyta. MOL nikomu do niczego tu potrzebny nie jest.

    Ja pytającego rozumiem. Też nie mam poinstalowanych apek dostawców gazu,
    prądu i wody. Nie mam, bo po prostu nie widzę powodu zakładania kont w
    tych miejscach i ryzykowania wycieku danych. I o ile rachunki za prąd
    docierają, to z gazem i wodą mam regularnie problemy. Od dłuższego czasu
    za gaz płacę, gdy przysyłają SMS-a z przypomnieniem, bo nie mając
    rachunku nie nam kwoty. Z wodociągiem przysyłają listem poleconym
    ponaglenie, naliczając karę, ja ich wzywam emailem do przesłania dowodu
    doręczenia faktury, a oni doręczają mi poleconym fakturę bez kosztów i
    ja płacę. Sama faktura nie jest mi do niczego potrzebna, ale również nie
    znam kwoty. I tak już od kilku lat się przepychamy :-) Też ich prosiłem,
    by mi emailem wysyłali po prostu kwotę. Faktura jest mi zbędna. I też
    mnie usilnie przekonują, bym się logował do ich aplikacji. Odnoszę
    wrażenie, że nie wysyłają tych faktur chcąc wymusić wszystkich do
    korzystania z ich systemu transakcyjnego.

    --
    Robert Tomasik