  • Data: 2022-12-30 21:21:31
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Dec 2022 08:43:27 -0800 (PST), EmBuf wrote:
    > O ile mi wiadomo, żadna moda nie może być nikomu narzucona.
    > Ja zaś, kontaktując się z kimś w określony sposób, tym samym
    > jasno wskazuję, jaką drogą pragnąłbym otrzymać odpowiedź.

    nasza wladza tez sie cyfryzuje, i bedzie naciskala, zebys
    sobie apke zainstalowal lub portal sprawdzal, a nie zeby oni drogie
    polecone musieli wysyłac :-(
    To jak mają mowic, ze spoldzielni nie wolno.

    No ale przeciez e-maila wysyłasz ... polecony wyslij, to moze sie bedą
    czuli bardziej zobowiązani :-P
    Ale oni twardzi są, to poleconym odpowiedzą, ze informacje znajdziesz
    w MOL lub na facebooku :-)

    Nie wiem o co sie pytales, ale moze to zasadne ... nie po to zrobili
    ten system MOL, zeby odpowiadac na pytania.

    > Wynajmuję -- i płacę za możliwość mieszkania tutaj. Osoba ta upoważniła
    > mnie do bezpośrednich kontaktów ze spółdzielnią we wszelkich kwestiach
    > dot. mieszkania czy osiedla -- po prostu nie chcąc się tym zajmować.
    >
    > A czy ,,ja mam jakieś prawa"? Toż właśnie pytam o to.
    >
    > Jeśli -- na przykład -- na jakimś osiedlu będą mieszkać same osoby wynajmujące
    > mieszkania, czy to ma znaczyć, że zarząd spółdzielni może się ograniczyć do brania
    > pieniędzy i w ogóle ,,nic nie musi"? Bo formalni członkowie spółdzielni mieszkają
    > gdzieś indziej?

    Zarzad spoldzielni, to tak w ogole w praktyce "nic nie musi".
    Nie chodzi o to, ze czlonkowie nie mieszkaja, tylko ze maja to w
    4 literach - a tacy jak u ciebie - dopóki maja satysfakcjonujący zysk
    z wynajmu, to im zwisa, co zarzad robi.
    Nawet wtedy jak mieszkają, to ciezko cos zmienic, bo wielu mieszkancow
    sie sprawami nie interesuje i ciezko prezesa zmienic/odwolac.

    Szczegolnie ze np starzy i nie chce im sie na zebrania chodzic.
    A ty chyba nie jestes wystarczajaco upowazniony, zeby na prezesa
    glosowac :-)

    No wlasnie - nie zaglosujesz przeciw, nie przestaniesz wplacac czynszu
    dopoki nie wyjasnia sposobu naliczania ... to jestes lokator trzeciej
    kategorii i sp*laj do MOL :-P
    No chyba, ze mozesz przestac placic, i niech sie "wlasciciel" buja
    potem :-)

    PiS zapowiadal jakies zmiany, ale jakos wolno im to idzie.

    Cos tam ponoc zrobil z lokatorskim prawem do lokalu,
    ale jak czytam doniesienia prasowe, to sam juz nie wiem - zrobil
    cokolwiek? Czy tylko czynsze zrownal?

    J.