    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Date: Fri, 4 Apr 2003 13:16:04 +0200

    | A ja myślę że nie należy :), po prostu. Poczytaj posty grupowiczów
    | którym zdarzyło się trafić na opór materii bo komuś "nadepnęli
    | na odcisk"...

    Popieram i podpisuję się wszystkimi czteroma kończynami. Tylko, że u nas
    mamy prawo jakie mamy.

    | ...bo uznaje że nie ma sensu. Ale *ja* uważam że na zabieranie
    | czyichś długopisów godzić się nie należy, a na "małą podsieć"
    | można*by*.
    | O ściganiu "długopisozabieracza" niech decyduje posiadacz długopisu.
    | O nieściganiu za udostepnianie połączenia sąsiadowi powinno
    | decydować prawo - a nie stanowić że "nie wolno" i biernie
    | przygladać się setkom tysięcy przypadków łamania.

    Zauważ, że wykroczenie kradzieży nie jest wnioskowe. Zatem gdyby przez
    przypadek policjant (o prokuratorze nie wspomnę) dowiedział się, że komuś
    ukradli długopis to ma obowiązek w tej sprawie wszcząć postępowanie.
    Oczywiście, gdyby sprawca był znany, to można to postępowanie ograniczyć do
    pouczenia go. Ale jeśli nie jest znany?
    Chory kraj i chore prawo.

    | To nie ja użyłem określenia "firma"...

    Racja. Moja wina. Wywnioskowałem to jednak z Twojego postu
    P...@k...portezjan.z
    abrze.pl, gdy napisałeś
    "czy sugerujesz że świadczenie usługi udostępniania
    Internetu (wymagającego zezwolenia) nie jest *niczym* zagrożone ?".
    Świadczenie usług kojarzy mi się z działalnością gospodarczą. W sumie pewnie
    niesłusznie.

    | A to na początku wręcz przeciwnie - mojego stanowiska
    | że w ogóle prawo które ma nie być przestrzegane jest *złe*.

    Też tak uważam. Przede wszystkim dla tego, że ludzie uczą się, że prawa
    można nie przestrzegać.

    | Wiesz jak Niemcy uzasadniali niewprowadzenia zakazu dzwonienia
    | "komórkami" podczas jazdy samochodem ??

    Nie wiem. Napisz, ciekawi mnie to.

    | No to nam brakuje jeszcze owych kilkudziesięciu lat do takiej
    | świadomości prawnej.
    | I widzę że skoro również ty, aktywnie wypowiadając się
    | na różne tematy, nie widzisz nic złego w bezsensownym
    | przepisie - to może kilkadziesiąt lat to mało :(

    Tu się mylisz. Widzę bardzo wiele w bezsensownym przepisie, tylko że już
    dawno doszedłem do tego, że nie mogąc zmienić głupiego przepisu, trzeba
    szukać sposobów jego obejścia. Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.