    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SDI jego podział a umowa ??
    Date: Fri, 4 Apr 2003 00:34:32 +0200

    | To powinien to napisać.
    | Po to chociażby, żeby nie były możliwe prześladowania a'la Kluska
    | w odpowiednio mniejszej skali (czyli: "wszyscy tak robią" ale jak
    | chcemy na kogoś mamy haka). IMHO to świadczy o poziomie prawa :(

    Nie jestem przekonany, czy koniecznie powinien to pisać. Zauważ, że sam czyn
    jest wykroczeniem. Więc co, mniejszej wagi przypadek to miałby niby czym
    być? Myślę, że tutaj spokojnie można to pozostawić praktyce. Tego typu
    wykroczeń znam o wiele więcej. Pierwsze, które mi się nasunęło, to kradzież
    długopisu przez kolegę z pokoju. Formalnie stanowi wykroczenie, ale jakoś
    nikt z tym nie biega do sądu.

    | Firma działa nielegalnie (wtedy fakt zakładania sieci to już
    | pikuś) czy twoim zdaniem nielegalnie zakłada sieć ?
    | Skoro w 2...3 tygodnie da się załatwić zezwolenie... to po
    | co ktoś miałby się wysilać :)

    Zgoda, ale z zastrzeżeniem, że nie jestem przekonany, czy przeciągnięcie
    kabelka do kolegi to już działalność gospodarcza. Firma, to coś, co z
    założenia ma przynosić zysk. A kabelek do sąsiada i dzielenie kosztów na pół
    zysku raczej nie generuje.