  • Data: 2003-01-19 13:59:52
    Temat: Re: ŚCIĄGANIE PIRATÓW - PROBLEM NIE TYLKO PRAWNY
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "H" <h...@p...fm> napisał w wiadomości news:b0e8fn$mj1

    (...)

    > Mimo wszystkich uwag zdaję sobie sprawę, że to jest przestępstwo i jest
    > kradzież czyjegoś dorobku, czyjejś myśli lecz uważam iż nie powinno to
    > być
    > zagrożone tak wysoką karą - aż 5 lat, szczególnie iż nie wiąże się z
    > korzyściami majątkowymi (mówię o paserstwie programu komputerowego)

    Jest to górna granica. W praktyce różnie bywa, sędzia jest niezawisły, ale
    chyba dosyć cześto korzystają tutaj z "niewielkiej społecznej szkodliwości".

    > tak
    > wysoka sankcja została być może "kupiona" ala Rywingate przez
    > odopwiedni
    > lobbing.

    NIEWĄTPLIWIE. Przy czym było to kupienie nie tak ordynarne jak Rywina. Po
    prostu tzw. "Zachód" wymusił te przepisy (i sankcje) na Polsce.

    > Po drugie mam obiekcje natury etycznej i praktycznej - w państwie
    > gdzie na prawie każdym bazarze można bez trudu kupić cudzą własność
    > intelektualną (filmy, muzykę, gry i programy), alkohol lub papierosy
    > bez
    > akcyzy,

    To jest bez znaczenia.

    > w państwie bardzo biednym jak można karać kogoś za to że wziął /
    > ściągnął pare gier ?

    A to już nie. Z drugiej strony gry nie są towarami pierwszej potrzeby i
    jeśli kogos nie stać na grę to nie musi jej mieć. Mnie dużo bardziej
    bulwersuje postępowanie firm farmaceutycznych - także wobec krajów dużo
    bidniejszych niż Polska, dla których prawa patentowe i kasa są znacznie
    ważniejsze niż życie milionów ludzi.

    > Naprawdę co do ochrony praw autorskich myślę iż jest to duży problem,
    > który
    > dotyka coraz więcej ludzi na całym świecie i powinno się go rozwiązać w
    > inny
    > sposób niż wprowadzając przepisy karne. I zawsze musimy pamiętać iż
    > poza
    > prawem jest także coś takiego jak normy społecznego przyzwolenia i
    > prawo
    > naturalne wpisane w ludzkie zachowania i psychikę.

    W sumienie. Prawo stanowione nie powinno być sprzeczne z naturlanym. Jeśli
    chodzi o prawa autorskiem IMHO nie jest.

    Pozdrawiam,
    BaLab